Postautor: PI » wt 29 maja 2007, 18:28
Witam; przyczyn uszkodzenia może byc kilka; zwarcie zwojowe FBT (uzwojenie kolektorowe, czyli piny 1,2 - zdarza się rzadko), zwarcie pomiędzy uzwojeniami - często, po wylutowaniu tranzystora mozna to wyraźnie stwierdzić omomierzem przez pomiar wzgledem masy. Może to być zwarcie po stronie wtórnej FBT lub uszkodzenie w którymś z obwodów zasilania z FBT - dioda, kondensator elektrolityczny itd. Może to być też problem ze sterowaniem tranzystora mocy - a więc wypada sprawdzic elementy H-drive. Zwracam uwagę, że ten typ chassis (L6.2) ma wyjatkowo wredne i nietypowe zasilanie stopnia H-out, podobnie sterowanie tego stopnia jest "udziwnione' - ze względu na konieczność zapewnoenia izolacji od sieci energetycznej został tam zastosowany transoptor. Jak wynika z doswiadczenia, niekonwencjonalne rozwiązania znanych i dobrze dopracowanych układów często sa przyczyna niemiłych niespodzianek. Zwracam też uwagę, że masa stopnia mocy H-out jest odseparowana od reszty masy OTV; jest to wspólna masa ze stroną "gorącą" przetwornicy. Te obwody są niebezpieczne dla życia!!!!!!! Trzeba to brac pod uwage przy pomiarach "pod napięciem". Najlepiej jest stosować trafo separujące.
PI