Postautor: Autoelektronik » sob 17 sty 2015, 19:03
Witam,
wg mojej wiedzy na ten temat wyjaśniam że:
1. alternator wymaga podłączenia do akumulatora grubym przewodem elektrycznym tak, aby biegun dodatni akumulatora (+) był podłączony do izolowanej śruby na alternatorze +B, natomiast ujemny biegun akumulatora (-) był połączony z korpusem alternatora, czyli z masą pojazdu.
2. styki pomocnicze na alternatorze (cienki przewód jak np. do świateł pozycyjnych) to:
- "S" czyli podłączenie do bieguna dodatniego akumulatora, służące do pomiaru napięcia ładowania bezpośrednio na stykach akumulatora (pomijane są w ten sposób spadki napięcia na połączeniu elektrycznym pomiędzy plusem alternatora a akumulatorem)
- "IG" plus po stacyjce czyli napięcie, które po przekręceniu kluczyka stacyjki pojawia się w instalacji elektrycznej pojazdu, zapalając jednocześnie tablicę wskaźników
- "L" czyli kontrolka ładowania, która jest podłączona pomiędzy plusem po stacyjce a właśnie stykiem "L" na alternatorze.
W związku z tym, że jest to alternator samowzbudny proszę się nie martwić o prąd wzbudzenia, ponieważ sam się znajdzie :)