typy tranzystorów POMOCY!!

Początek przygody z elektroniką. Teoria, sprawozdania, proste projekty.
kibic122
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 1
Rejestracja: pn 29 kwie 2013, 17:50

typy tranzystorów POMOCY!!

Postautor: kibic122 » pn 29 kwie 2013, 17:51

Witam.
Jestem elektronikiem amatorem i mam spory problem.
Mam wykonać Płytkę PCB do testowania trzech tranzystorów. I właśnie z tranzystorami jest problem. Otóż nauczycielka podała takie oto tranzystory.
1 Zlaczowy (JFET N)
2 MOSFET N wzbogacany ( indukowany)
3 MOSFET N zubożany (wbudowany)
Układ będzie pracował przy zasilaczach laboratoryjnych o napięciu do 20 Volt.
Może ktoś wie jakie konkretnie (model) tranzystory mam kupić bo gość w sklepie mnie oczywiście wyśmiał jak zacząłem mu dyktować te rodzaje.
Błagam pomocy bo jutro rano jeszcze mogę je kupić.

PI
Aktywny użytkownik 3
Aktywny użytkownik 3
Posty: 475
Rejestracja: ndz 29 paź 2006, 0:58
Lokalizacja: Pabianice

Re: typy tranzystorów POMOCY!!

Postautor: PI » wt 30 kwie 2013, 0:41

Witam; J-FET to np. bardzo popularne BF245, BF256
MOSFET N (wzbogacany, czyli inaczej z wyłaczonym kanałem) - tego jest mnóstwo, w wiekszości sa to tranzystory mocy np: IRF540, IRF630, IRF640, STPxNyy ( gdzie x i y to bardzo rózne liczby - tak jest zakodowany prąd drenu i dopuszczalne napięcie dren-źródło). Np:STP6N40 (6A, 400V).
MOSFET'a N ze zubożanym kanałem (normalnie załaczony) raczej sie nie dostanie. Z róznych informacji wynika, że juz dawno zaprzestano ich produkcji.
PI

lustful-rat
Aktywny użytkownik 1
Aktywny użytkownik 1
Posty: 85
Rejestracja: wt 04 maja 2010, 19:10

Re: typy tranzystorów POMOCY!!

Postautor: lustful-rat » wt 30 kwie 2013, 21:51

A może pani nauczycielce (od czego ona jest? elektronika? czy raczej jakaś zwykła fizyka bo to by wiele tłumaczyło...) bardziej chodziło o mosfety z kanałem p - stanowczo mniejszy wybór niż z kanałem n ale można kupić bez problemów.