Próbuję coś wykombinować lecz niewiem jak ;( Pomocy!!

Początek przygody z elektroniką. Teoria, sprawozdania, proste projekty.
Trybson
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 2
Rejestracja: śr 19 mar 2014, 10:54

Próbuję coś wykombinować lecz niewiem jak ;( Pomocy!!

Postautor: Trybson » śr 19 mar 2014, 11:07

Witam! Mam pytanie do Was, ponieważ jestem laikiem w tych sprawach a chciałbym się wdrożyć w takie dłubanie. A zatem, zbudowałem sobie subwoofer pasywny: Obrazek

z głośnika 18cm (bez oznaczeń): Obrazek

Do tego kupiłem od znajomego głośniki "Titanum 2.1 Canto model: TP101". A z tych głośniczków uzyskałem taki oto układ: Obrazek Obrazek

Więc tak, po wymontowaniu układu odpiąłem głośnik który był podpięty do układu znajdujący się w subwooferze, na to miejsce wpiąłem mój "subwoofer". Po włączeniu głośnik lekko buczy, transformator się grzeje strasznie ale muzykę podbija nawet fajnie. Moje pytanie brzmi co mogę zrobić żeby to jakoś hulało i żeby nic nie popalić? Dodam że jestem totalnym laikiem w tych sprawach (wiem gdzie plus a gdzie minus) :D Proszę o szybkie podpowiedzi bo czas mam na to do piątku. Z góry dzięki :)

lustful-rat
Aktywny użytkownik 1
Aktywny użytkownik 1
Posty: 85
Rejestracja: wt 04 maja 2010, 19:10

Re: Próbuję coś wykombinować lecz niewiem jak ;( Pomocy!!

Postautor: lustful-rat » śr 19 mar 2014, 17:49

Jaak taki pierdółkowaty "wzmacniacz" od komputerowych "głośników" ma pociągnąć 18cm głośnik? Do takich subwooferów przeważnie daje się oddzielny wzmacniacz z filtrem dolnoprzepustowm na wejściu. Tak na oko potrzebujesz wzmacniacza około 30-50W.

Trybson
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 2
Rejestracja: śr 19 mar 2014, 10:54

Re: Próbuję coś wykombinować lecz niewiem jak ;( Pomocy!!

Postautor: Trybson » czw 20 mar 2014, 7:22