stilo 1.6 montaż turbiny EDF w dolocie- silnik trójfazowy BLDC

pezet11
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 2
Rejestracja: śr 15 kwie 2015, 13:42

stilo 1.6 montaż turbiny EDF w dolocie- silnik trójfazowy BLDC

Postautor: pezet11 » śr 15 kwie 2015, 13:44

Witam
Szukam porady , może ktoś coś doradzi.

Zakupiłem Turbinę EDF http://botland.com.pl/napedy-tunelowe-e ... 100kv.html . Silnik jest ewidentnie trójfazowy- trzy wychodzące kabelki
Turbinę chce ulokować w dolocie powietrza auta- tylko proszę się nie pytac po co mi to itd.. Potrzebuję fachowych i konkretnych rad, jak to zrobić fachowo, żeby nie spalić auta;)
Sprawa wygląda tak:
Po dosztukowaniu kabelków (bo te oryginalne są bardzo krótkie) mniej wiecej takiej samej grubości jak te wychodzące z silnika BLDC i podłączeniu do akumulatora na żywca , druciki kabelków się prawie zapalają.
Wcześniej próbowałem też inaczej i na żywca wpiąłem się + do jakiegoś gniazda odbiornika prądu w ( nie wiem jakiego) w aucie i minusa akumulatora– efekt: przepalił się bezpiecznik 7,5 A w skrzynce w środku auta
-czy ktoś ma jakiś pomysł jak sprawić żeby turbinka pracowała i załączała się tylko po przekręceniu kluczyka w zapłon?
- z jakim urządzeniami zewnętrznymi ten silniki turbiny połączyć żeby pracował poprawnie przy napieciu generowanym z aku samomochodewgo?
- czy potrzebny jakiś regulator obrotów, albo coś innego, żeby przy napięciu z akumulatora samochodowego silnik bezpiecznie działał?
- gdzie się wpiąc żeby silnik ,który jak podają ma max 18A przy 11,1 V nie palił bezpieczników

Będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne rady, bo na pewno da się to zrobić

rallus
Aktywny użytkownik 2
Aktywny użytkownik 2
Posty: 133
Rejestracja: ndz 10 paź 2004, 19:52
Lokalizacja: Knurów

Re: stilo 1.6 montaż turbiny EDF w dolocie- silnik trójfazowy BLDC

Postautor: rallus » pt 17 kwie 2015, 9:43

Jeśli w ten sposób będziesz podłączał ten silnik to go spalisz.
Jak sam zauważyłeś jest to silnik trójfazowy bezszczotkowy.
Do zasilania tego typu silników jest potrzebny specjalny sterownik który zamieni prąd stały pobierany z akumulatora na odpowiedni prąd trójfazowy.
Odpowiedni sterownik możesz nabyć tam gdzie nabyłeś ten silnik.
Na przykład ten.

http://botland.com.pl/sterowniki-silnik ... -30-a.html

pezet11
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 2
Rejestracja: śr 15 kwie 2015, 13:42

Re: stilo 1.6 montaż turbiny EDF w dolocie- silnik trójfazowy BLDC

Postautor: pezet11 » pt 17 kwie 2015, 15:31

Wlk dzięki za info i rady, bo temat jest oryginalny i prawie nikt nie zabiera głosu
Przewertowałem net rzetelnie i faktycznie mało jest informacji (przynajmniej w jeż. polskim) jak taki układ skompilowac porawnie i nie popalić.
Na anglojęxzycznych stronach trudno się połapac z fachowym słownictwem.
Taki sterownik już zakupiłem tylko że do 12V redox 30A ,tylko dalej mam wątpliwości czytajac info z netu, że taki sterownik silnika tzreba jeszcze programowac, bo silnik powinien startować łagodnie sukcesywnie zwiększją natęzenie prądu. Po podłączeniu na żywca do akumulatora ruszy z kopyta, nic mu się nie stanie?
Czy jak sterownik jest na 12V to wyższe nieco napiecie mu nie zaszkodzi bo takie mozebyć z akumulatora?
Przy sterownikach mowa jest ,ze rozpoznają cele i ich napiecie z w bateriach z pakietów modelarskich. A jak będzie będzie wyglądała sytaucja z rozpoznaniem aku samochodowego? może być tak ze nie rozpozna i regulator nie załączy silnika?
Czy można taką turbinkę z ze sterownikim kontrolnie podłaczyć do prostownika?


Wróć do „Elektronika - tematy ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 11 gości

cron