czujniki kolejowe

Nie możesz znaleźć konkretnej dokumentacji? .. zapytaj tutaj.
Rafe
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 4
Rejestracja: czw 15 wrz 2005, 16:39

czujniki kolejowe

Postautor: Rafe » czw 15 wrz 2005, 16:45

potrzebuję informacji ( najlepiej rysunku ) na temat czujników halotronowych wykorzystywanych w kolejnictwie, reagujących na koło przejeżdżającego taboru, gdzie wykorzystywany jest układ różnicowy zapewniający odporność na zakłócenia z sieci trakcyjnej oraz prądu przepływającego przez tory kolejowe.
Ostatnio zmieniony sob 17 wrz 2005, 21:15 przez Rafe, łącznie zmieniany 1 raz.

PI

Postautor: PI » sob 17 wrz 2005, 1:22

Witam; czy to sa na pewno czujniki halotronowe??? jaki jest cel ich stosowania??? Dawno wypadłem z obiegu w tym przedmiocie, ale żeby aż taki postep w kolejnictwie?????? Może by zapytać w Zakładzie Trakcji
Instytutu Elektroenergetyki Politechniki Łódzkiej?
PI

Gość

Postautor: Gość » sob 17 wrz 2005, 11:06

Ponoć zasada działania jest bardzo podobna do czujników transformatorowych, gdzie zostawia się otwarty obwód magnetyczny. Czujnik przykręcony jest do jednego z torów. Przesuwajace się nad czujnikiem koło pociągu zamyka obwód magnetyczny. Istnieją z pewnością czujniki z kontaktronem. Jeżeli zastąpimy kontaktron hallotronem, wówczas otrzymamy czujnik hallotronowy praktycznie bezinercyjny z dużą stabilnością impulsów wyjściowych oraz czujnik uniezależnia się od prędkości składu. Szczerze powiem, że nie do końca wiem do czego są stosowane. Myślę, że mogą liczyć osie pociągu i w ten sposób kontrolować na przykład, czy któryś z wagonów nie uległ odczepieniu, lub mogą określać położenie pociągu, bądź powodować otwieranie czy też zamykanie rogatek na przejazdach kolejowych. Zetknąłem się z czujnikami kolejowymi z konieczności na laborkach z techniki pomiarowej. Teraz mam za zadanie narysować czujnik hallotronowy odporny na zakłóceniaz sieci trakcyjnej. To wykracza poza mój zasób wiedzy, dlatego też szukam pomocy. Być może takie czujniki istnieją, więc po co wyważać otwarte drzwi. Z tego co się orientuję to chyba czujniki te mają w sobie zdublowany obwód i dlatego trzeba zastosować układy różnicowe. Nie wiele wiem na ten temat.

PI

Postautor: PI » sob 17 wrz 2005, 23:28

Witam; trudno mi się teraz wypowiadać na ten temat, bo nie wiem, co sie w tym zakresie zmieniło na kolei. Te skrzynie, które były instalowane przy torach kolejowych były to elementy systemu SHP ( takie stalowe skrzynki nieco poniżej główki szyny długości ok. 1m - tyle, że nie były przmocowywane do szyny, znajdowały się od niej w pewnej odległosci - kilkunasu centymetrów) ( nie mylić z dławikami torowymi!!!). SHP to system Samoczynnego Hamowania Pociągu. Nie chcę się o tym rozpisywać, bo nie mam pewności, że o to chodzi - w każdym razie w takiej skrzynce znajdował się klasyczny obwód rezonansowy LC, który współdziałał z odpowiednim układem zainstalowanym na lokomotywie - tam też między wózkami wisiało takie ustroistwo z podobnym układem rezonansowym i w chwili przejazdu lokomotywy nad czujnikiem SHP fakt ten był rejestrowany w kabinie maszynisty i wywoływał odpowiednie skutki. Tak było, ale jest to wiedza sprzed wielu lat i co jest teraz, nie wiem. Generalnie sprawa tyczy dziedziny zwanej "zabezpieczeniem ruchu kolejowego" i jest pewne, że są tu nowe rozwiązania. Chyba najlepiej byłoby poszukać odpowiedniej, aktualnej literatury lub kontaktu ze specjalistami w tej dziedzinie. Problematyka ta zajmowało się kiedys w kraju kilka uczelni, w tym wymieniona juz Politechnika Łódzka.
PI

Rafe
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 4
Rejestracja: czw 15 wrz 2005, 16:39

Postautor: Rafe » ndz 18 wrz 2005, 10:45

Gorąco dziękuje za odpowiedź. Będę się rozglądał dalej. Ciężko jest wyszukać takich szczegółowych informacji na stronach www. Czuję, że będę się musiał wyrwać z mojego małego miasteczka i uderzyć do jakiejś biblioteki uczelnianej. Najbliżej mam chyba do Łodzi. Jeszcze raz dziękuję bardzo.

qba

Postautor: qba » ndz 18 wrz 2005, 22:07

A ja proponuje zajrzec na strone http://www.usrk.prv.pl na forum - tam są specjaliści może oni cos wiedzą ?
Na stronie www.automatyk.prv.pl sa opisy różnych czujników stosowanych na PKP (EON itp)

Pozdrawiam

Rafe
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 4
Rejestracja: czw 15 wrz 2005, 16:39

Postautor: Rafe » pn 19 wrz 2005, 20:39

Dzięki bardzo za adresik tego forum, już przesłałem zapytanie, natomiast jeżeli chodzi o ten drugi adres, to stronę już odwiedzałem i mailowałem z twórcą, ale nie natknął się na hallotrony.

Również pozdrawiam.

movzx
Aktywny użytkownik 3
Aktywny użytkownik 3
Posty: 642
Rejestracja: ndz 07 sie 2005, 23:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: movzx » wt 20 wrz 2005, 13:47

Obawiam sie ze ten "zadany" czujnik to efekt bujnej wyobrazni pana profesora :> I ze bedziesz musial sam go wymyslic :(
Pozdrawiam pana profesora...

Rafe
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 4
Rejestracja: czw 15 wrz 2005, 16:39

Postautor: Rafe » wt 20 wrz 2005, 21:08

Praktycznie to będę miał okazję go pozdrowić, w ramach tzw. "kampanii wrześniowej" na egzaminie w najbliższą niedzielę, ale wydaje mi się, że nie wypada :)

Rapid130

Postautor: Rapid130 » wt 20 wrz 2005, 23:12

Nie spotkałem się nigdzie w urzadzeniach SRK z czujnikiem halotronowym. Jesli zaś chodzi o czujniki obecnie używane np w samoczynnej syganalizacji przejazdowej to są to następujace czujniki :

czujnik pociagu EOC-1, EOC-3
czujnik koła CTI-3, ELS-81

Opisy można napewno znaleść w necie

Pozdrawiam


Wróć do „Noty katalogowe / datasheets”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 3 gości

cron