UNIMOR Siesta 3A

Tematy związane z serwisem i naprawą urządzeń (TV, audio, SAT, telefony i inne..)
spasior
Raczkujący użytkownik 2
Raczkujący użytkownik 2

UNIMOR Siesta 3A

Postautor: spasior » czw 19 kwie 2007, 23:53

W dolnej czesci ekranu po paru minutach od uruchomienia pojawiaja sie po obu bokach czarne przeweżenia i wielkosci pudelek po zapalkach i cienkie paseczki na spodzie kineskopu. Po zdieciu tylnej obudowy dopatrzylem sie na glownej plycie dziwnej nieprawidlowosci. W lewym dolnym rogu plyty zaraz pod trzema duzymi zielonymi kondensatorami a miedzy dwoma niebieskimi kwadracikami sa dwa male krzemowe elementy (jestem elektronikiem amatorem-praktykantem stad moj laicki opis). Oba krzemowe elementy kreca sie wokol wlasnej osi na swoich nurzkach i nie widac na nich zadnych opisow technicznych. Cyna i kalafonia od spodu plyty jest na kazdym lutowanym podzespole. Wszysko inne tak na oko i nos jest dobrze. Mam prozbe by podac mi wartosci tych dwoch elementow zakupie i zamontuje je sam. oto moj adres Mail spasior@o2.pl

movzx
Aktywny użytkownik 3
Aktywny użytkownik 3
Kontaktowanie:

Postautor: movzx » pt 20 kwie 2007, 10:59

Przydaloby sie zdjecie. Poza tym mysle ze to nie te "krecace sie" elementy sa przyczyna zwezania obrazu, a cos w ukladzie odchylania (przegrzewajacy sie tranzystor, ew. kondensator, dioda) - pewnie wkrotce ktos kompetentny sie w tej kwestii wypowie bo przyczyny moga byc skomplikowane.
Pozdr.

PS. "Krecenie" wszystkim co jest na plycie jest dobrym sposobem na "eksploracje" sprzetu, ale pod warunkiem ze nie oczekujemy ze on jeszcze bedzie dzialac ;) A tak poza tym dobrze byloby zapoznac sie z podstawami elektroniki - zarowno teoretycznymi jak i praktycznymi (np. wyglad elementow) :)

PI
Aktywny użytkownik 3
Aktywny użytkownik 3

Siesta

Postautor: PI » pt 20 kwie 2007, 15:12