wzmacniacz samochodowy atlanta 4x50w pomocy:(

Zadaj tu pytanie, jeśli nie wiesz w jaki sposób zrobić układ realizujący założone funkcje.
Martin
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 3
Rejestracja: sob 12 lut 2005, 19:16
Kontaktowanie:

wzmacniacz samochodowy atlanta 4x50w pomocy:(

Postautor: Martin » sob 12 lut 2005, 19:23

Cześć mam na imie Marcin.Mam mały problem.Nieznam sie zbytnio na elektronice a kupiłem stary wzmacniacz samochodowy ATLANTA 4x50watt 200watt. niemam zielonego pojęcia jak go podłączyć.Na przedniej części tegoż wzmacniacza znajdują sie takie wejścia jak:
preamp input rear r/l oraz front r/l (wtyki czincz)
front +R- +L-
rear +R- +L-

z tyłu znajduje sie:
minus
+12v (znaczek akumulatora)
+12v (znak wyłącznika)
+RF- +RR-}(ZNAK GŁOŚNIKA)R
+LR- +LF-}ZNAK GŁOŚNIKA)L

jeżeli to możliwe to bardzo prosiłbym o wskazówke jak podłączyć ten wzmacniacz do radia,głośników i zasilania bo sam niedam chyba rady.z góry dziękuje.

kamina

wzmacniacz samochodowy atlanta

Postautor: kamina » ndz 13 lut 2005, 0:04

Witam

preamp input rear r/l oraz front r/l (wtyki czincz) - preamp input oznacza wejście wzmacniaczy ( dokładniej przedwzmacniaczy), "front" dla przednich, "rear" dla tylnych głośników
front +R- +L- wejścia prawego (R) i lewego (L) wzmacniacza dla przednich głośników,
rear +R- +L- analogicznie dla tylnych,
"-" najprawdopodobniej masa (ekran przewodu łączącego z wyjściem radia), sprawdź omomierzem do "-" zasilania, "+" przewód sygnałowy
minus - masa wzmacniacza łączona z masą samochodu - linka jak dla +
+12v (znaczek akumulatora) - do + akumulatora, sprawdź czy jest podawane przez bezpiecznik!! przekrój przewodu dostosuj do bezpiecznika, przy tej mocy linka min. 4mm2
+12v (znak wyłącznika) - do napięcia + 12V załączanego stacyjką lub dodatkowym wyłącznikiem,

+RF- +RR-}(ZNAK GŁOŚNIKA)R
+LR- +LF-}ZNAK GŁOŚNIKA)L
do głośników RF (right front) prawy przedni, LF (left front) lewy przedni,
RR (right rear) prawy tylny, LR (left rear) lewy tylny
oznaczenia + i - ułatwiają synfazowe podłączenie głośników
Powodzenia
Andrzej

PI

Atlanta

Postautor: PI » ndz 13 lut 2005, 0:25

Witam; wejścia preamp cinch łączy się z radiem, jeżeli posiada ono odpowiednie wyjścia do sterowania dopału - sa to zazwyczaj tez cinch gniazda( na tylnym panelu lub na przewodach); zaleznie od radia są dwa, co odpowiada kanałom L i P lub cztery co odpowiada kanałom L i P przednim i tylnym (front i rear). Łączymy odpowiednie cinch'e i wszystko
(jeżeli radio ma tylko dwa cinch'e to łączymy np do cinch'ów front L i P; rzeba przy tym sprawdzić, czy dopał nie ma tam przełączników mostkujących, to by załatwiało sprawę; w przeciwnym przypadku trzeba by dorobić odpowiednie przejściówki, aby sterować oba kanały lewe i prawe). Wejścia preamp w dopale są wejściami niskiego poziomu!
Zaciski Front L i R oraz Rear L i R są też wejściami, ale wysokiego poziomu. Korzysta się z nich wtedy, gdy radio nie ma wyprowadzonych specjalnych wyjść, o czym było wyżej. Do tych zacisków podłącza sie wyjścia głośnikowe radia - bezpośrednio. Łączy sie na takich samych zasadach, jak wyżej opisano. Dobrze jest sie upewnić, czy zaciski (-) w dopale nie sa połączone z masą - to komplikuje sprawe i może doprowadzić do uszkodzenia radia, jeżeli końcówka mocy w nimjest typu mostkowego. (Ale tak raczej nie jest).
+12V łączymy bezpośrednio do plus(+) instalacji jak najbliżej akumulatora, jednak bezwzględnie poprzez odpowiedni bezpiecznik - ok
20 do 25 A. Przewód o przekroju co najmniej 2,5 mm.kw.
Przewód +12 z symbolem wyłacznika służy do zdalnego załączania dopałupoprzez podanie napięcia +12V; wiele odbiorników samochodowych ma specjalne wyjście do zasilania anteny samochodowe i można je do tego celu wykorzystac - ważne, aby nie pomylić tych dwóch obwodów zasilania. Jeżeli radio nie ma takiego sterowania do anteny, to można dopał załączać w jakikolwiek sposób, np wyprowadzić dodatkowy przewód za włącznikiem zasilania radia i tak podawac na dopał napięcie załączające. Należy pamiętać, że to załączanie dopału jest bardzo ważne,
bez wzgledu na rozwiązanie tego problemu trzeba mieć kontrolę nad stanem załączenia, ponieważ dopał w stanie aktywnym,nawet bez właczonego radia pobiera dośc sporo prądu, czyli rozładowuje akumulator.
Najlepiej rozwiązać to tak, że kiedy wyłączamy radio, wyłączamy automatycznie +12Vsterujące dopałem.
Po stronie zasilania są zaciski wyjściowe do dołączenia głośników, (oznaczone symbolem głosnika);
strony lewej - przód i tył oraz strony prawej - przód i tył
Rear - tył; Front - przód. RR to tylny prawy (rear right) RL tylny lewy
(rear left); FR przedni prawy (front right) FL przedni lewy (front left).
Jeżeli nie jest to zaznaczone inaczej, każdy głośnik powinien miec swoja, odrebną parę przewodów. Oznaczenia + i - potrzebne sa, aby głosniki
podłączyc "w fazie". Zazwyczaj na głosnikach jeden zacisk tez jest w jakiś charakterystyczny sposób oznaczony - można go uznac np za + i kosekwentnie jednakowo podłączać inne głosniki do dopału.
Myślę, że te skromne informacje powinny wystarczyc.
UWAGA!!!! Nalezy przywiazywac dużą wage do obwodu głównego zasilania dopału ( dotyczy to także masy!!!!!) - błędy mogą bardzo drogo kosztować!!!!!!!
PI


Wróć do „Podzespoły i układy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 5 gości