Wzmacniacz w aucie

Zadaj tu pytanie, jeśli nie wiesz w jaki sposób zrobić układ realizujący założone funkcje.
faza750
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 6
Rejestracja: wt 03 maja 2005, 10:39
Lokalizacja: Siedlce

Wzmacniacz w aucie

Postautor: faza750 » wt 03 maja 2005, 11:37

Witam!
Zakupilem wzmacniacz samochodowy do Rovera600,podlaczylem i gra ale stwierdzilem ze po przekreceniu kluczyka w stacyjce z glosnikow wydobywa sie cichy pisk.Bez wzgledu na regulacje sily glosu pisk jest delikatnie slyszalny.Jednak przy bardzo glosnym ustawieniu poziomu dzwieku owe piszczenie staje sie mniej "widoczne".Probowalem zmienic trasy przewodow sygnalowych oraz zasilajacych-nic to nie dalo :( Zwiekszylem przekroje przewodow-bez rezultatu.Zastanawiam sie dla czego przy wylaczonej stacyjce jest O.K.Co z tym fantem zrobic?

faza750
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 6
Rejestracja: wt 03 maja 2005, 10:39
Lokalizacja: Siedlce

Wzmacniacz w aucie

Postautor: faza750 » wt 03 maja 2005, 14:59

Witam!
Przed przekreceniem kluczyka jest O.K.Po przekreceniu(bez uruchamiania silnika)zaczyna piszczec.Po uruchomieniu silnika tez slychac pisk w glosnikach.Wykluczam wiec zakł|ó|cenia pochodzace z alternatora.

Rownolegle ze wzmacniaczem podlaczylem 2*10000uF aby poprawic stabilnosc zasilania.Tez nie dalo pozytywnego efektu.Pomoglby filtr pasmowy w torze sygnalowym ale wyciecie"piszczacego"pasma to zadne rozwiazanie.

faza750
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 6
Rejestracja: wt 03 maja 2005, 10:39
Lokalizacja: Siedlce

Wzmacniacz w aucie

Postautor: faza750 » wt 03 maja 2005, 21:05

Witam!
Problem jest dosc ciekawy.Zapraszam do dyskusji.

PI

wzm. sam.

Postautor: PI » wt 03 maja 2005, 21:37

Witam; no rzeczywiscie jest to ciekawy przypadek. Proponuję skręcić wzmak na minimum i sprawdzić; dalej, odłączyć przewody sterujące raz pzry radiu, potem dla odmiany przy wzmaku. Czy ten pisk jest także słyszalny przy pracującym silniku? Byc może przenosza sie jakieś "śmieci"z pracujacych już układów elektronicznych, jeszcze przy niepracujacym silniku. Najwrazliwszymi elementami instalacji są: przewód masy, zasilania i łączący radio z wzmakiem (tu kwestia ekranowania i punktów dołączenia ekranu). Raczej nie powinno sie korzystać z masy samochodu jako minusa zasilania, ale połozyc odrębny przewód wprost do akumulatora, to samo dotyczy + ( ale tu dodatkowy bezpiecznik przy akumulatorze!!!). No i powodzenia.
PI

faza750
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 6
Rejestracja: wt 03 maja 2005, 10:39
Lokalizacja: Siedlce

Wzmacniacz w aucie

Postautor: faza750 » wt 03 maja 2005, 21:55

Witam!
Pisk w glosnikach powstaje nawet gdy silnik nie pracuje.Poczatkowo myslalem ze na przewody sygnalowe przenosza sie smieci z przewodow zasilajacych.Rozdzielilem je zdecydowanie:sygnalowe puscilem po jednej stronie auta a +i- po drugiej.Bez poprawy.
Moim skromnym zdaniem zaklocenia pochodza z obwodow elektronicznych auta ale jak tego smiecia sie pozbyc???

PI

autowzmak

Postautor: PI » wt 03 maja 2005, 22:38

Wracam jeszcze do tego, co napisałem poprzednio o próbach odłączania
przewodów sygnałowych (m.cz), to warto by zrobic. Jestem przekonany, że jeżeli ten pisk pochodzi, jak mówimy od jakiegos ukladu pracującego w samochodzie, to musi to byc układ dość znaczącej mocy, inaczej by tak nie siał; swoja drogą, dlaczego nie zakłóca radia!!!!???? Może jednak
cos w przewodach m.cz.??? Czy wzmak bez radia też piszczy (+sterujący!!!!).

faza750
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 6
Rejestracja: wt 03 maja 2005, 10:39
Lokalizacja: Siedlce

Wzmacniacz w aucie

Postautor: faza750 » wt 03 maja 2005, 22:49

Mam mozliwocs podmianki na inny piecyk.Jezeli na innym bedzie O.K. to reklamacja i z glowy a jezeli nie to rozpinam wszystko kolejny raz.......i "nurkuje"az do skutku.Pozdrawiam.
Faza750

Hansik

Postautor: Hansik » sob 07 maja 2005, 15:49

a w ktorym miejscu instalacji elektrycznej auta podlaczyles zasilanie wzmacniacza ?

faza750
Raczkujący użytkownik 1
Raczkujący użytkownik 1
Posty: 6
Rejestracja: wt 03 maja 2005, 10:39
Lokalizacja: Siedlce

wzmacniacz w aucie

Postautor: faza750 » sob 07 maja 2005, 19:08

Witam
Wzmacniacz jest podłączony do listwy rozgałęziającej na zaciskach akumulatora.

peikman

Postautor: peikman » śr 11 maja 2005, 15:48

Witam. Podłacz ekran przewodów sygnałowych do obudowy radia. hej

katoda

Postautor: katoda » pt 13 maja 2005, 1:04

Pisk pochodzi z modułów elekronicznych
samochodu. Trzeba kombinować z podłączeniem masy wzmacniacza (zazwyczaj jak najkrutrza do karoserji) a nie ciągnąć kabel masowy przez całe auto (dodatkowa pętla). Druga sprawa to jakie masz radio? I jeszcze sprawdź bez podłączonego pieca (głośniki bezpośrednio do radia) czy jak przyłożysz ucho do głośnika czy nie słychać tego pisku :D tak miałem przy fabrycznym radiu toyoty. Wcześniej tego nie zauwarzyłem ale po podłączeniu wzmaka pisk stał się mocniejszy i nie do wyeliminowania bez przerubki radia bo ono samo dawało te śmieci.

tryba

Postautor: tryba » ndz 19 cze 2005, 21:17

Witam. Mam podobny problem.Stary wzmacniacz pracował bez zarzutu zmieniłem go na inny pojawił sie pisk okablowanie pozostało nie zmienione więc jesli stary chodził bez zarzutu tzn. że kable są ok.To musi być wina wzmacniacza.Jak się nagrzeje to pisk się zmniejsza.Znajomy doradził mi że może być uszkodzona ściezka i gdzieś brakuje masy.


Wróć do „Podzespoły i układy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 6 gości